Saturday 3 November 2012

WANG KELIAN PERLIS

Kalau balik kampung jer ada sahaja destinasi yang kami hendak tuju semestinya sudah ada dalam plan,destinasi kami ke Wang Kelian Perlis dan Gua Kelam sambil tu singgah di Padang Besar.Panas sangat la tempat ini mungkin hampir 40 darjah celcius.wang kelian ini tempat membeli belah barangan siam berkonsepkan gerai di tepi jalan.Apa yang "special" tempat ini ialah kita boleh masuk sempadan thailand tanpa menggunakan pasport hanya untuk hari sabtu dan ahad sahaja.Insyallah takde bom kot..hehehe.kami sempat pergi pada hari ahad tiba pada pukul 11.00 pagi.Memang banyak bas persiaran,van sewa serta motor samaada dikawasan Perlis atau Thailand.Maksudnya banyak gak la pelancong dari Malaysia dan Thailand yang membeli barangan kat sini.murah ker? barangan kat sini..rasanya sama jer dengan Padang Besar ,tapi barang seperti beras,ikan bilis dan beberapa barangan lain boleh dikatakan murah. Nampak majoriti peniaga adalah siam.diorang boleh bercakap melayu tapi sikit-sikit jenuh jugak la nak berbicaraSebenarnya tempat ini sama jer dengan pasar siang cuma xde jual bahan basah jer  apepun yang menyebabkan tempat ini terkenal kerana BOLEH MASUK SEMPADAN SIAM TANPA PASPORT..itu jer kot trademark wang kelian.


park car

 

jauh gak la hendak berjalan


akibat penat berjalan memandangkan masih jauh dengan panas aku mengambil keputusan naik motor dengan bayaran rm2 masuk ke sempadan Thailand.


WELCOME THAILAND


Dah jadi macam pesta pulak bila tengok ramainya manusia yang bershopping dan ber"window shopping" .. Gaya ja macam shopping sakan sebenarnya tangkap gambar yang lebih. hehe.. So, sapa-sapa yang tak biasa pi, bolehlah try pi sekali ke Wang Kelian ni.. 

sawadikap kup kap


I'm here Thailand 


kenangan yg dibawa pulang  dari thailand yohuhuhu vios limited edition wrna pink  siap ada no plat gitu.heheehe

bubbye wang kelian perlis insyallah kalau ada rezeki kami sampai lagi...
amin sekian. 

4 comments:

kucing hitam said...

memang meriah pun dekat wang kelian ni..Saya study dekat perlis tu..pantang ada masa free,memang cabut pi wang kelian laa, shopping2.. hehe =D

Unknown said...

wahhhh lagi dekat lagi bgussss ia.....hari2 shopping hrga pun bole thn gk...ok la tu....

Anonymous said...

Teringat lagu nie 'bapa ku pulang dari kota, bapa ku beli kan kereta, kereta kecil warna -----, boleh ku bawa jumpa nenek'

Unknown said...

hehhehhehehehelgu kecik2 dlu..huhuhu

 
Designed by: Ayesha Ramlee