Thursday 22 November 2012

SPAGHETTI AGLIO OLIO+AYAM MADU



Simple la sangat kannn.. nama resepinya pun dah berbelit2 lidah nak menyebutnya.. ekekkeke.. tp resepi nak membuatnya memang simple.. ikut style aku la kan.. aku kan suka bg resepi simple2 je.. hehehe..tapi resepi spaghetti aglio olio adalah sejenis pasta tradisional itali.

Kalau dah pening nak masak apa utk sarapan atau dinner, resepi ni leh membantu.. tp tu pun kalo korang suka mkn spaghetti la kan.. kalo tak suka pandai2 le pikir nak masak apa lak.. kehkehkeh..yang ini utk dinner sebab ada tambahan ayam madu huhuhuu.

okeh meh tengok bahan2 yang aku gunakan spaghetti (aku guna brand San Remo, di sbbkan aku dgn hubby je yg makan aku guna suku je dr plastik tu..) , minyak zaitun (olive oil) kalau tiada minyak biasa pun boleh , bawang putih (dihiris),  besar chili flakes, oregano flakes,  parsley flakes,  lada hitam serta garam jangan lupa plak letak ia,1 kiub pati ayam

Masukkan spaghetti gaul2 lg dan siappp.. nak taruk sayur2 yg bersesuaian pun boleh.. suka
hati korang la......



tada.....da siapppp mesti korang tertnya ayam bagaimana pula ayam aku peram kan dengan bawang besar , bawang putih dan halia kisarkan lps tu masukkan dalam mangkuk letak madu , sos tiram dan kicap dan panggangkan siap semuanya boleh makan...

Okey.. ada pahamm.. sekian.. selamat main masak2.....

3 comments:

Anonymous said...

memandangkan SPAGHETTI akak tak mkn, so nak cakap... cantik design kat pinggan.. kalau taknak, kasi akak ye.. hihihi =p

THE AUTHOR said...

Kena cuba ni

Unknown said...

Ayesha ramlee : hehehehhe bole lehh nnt epa bwakk r post kt umhh akak bg alamat hahahahaha...

Hanif Idrus : cuba2 jgn x cuba sodapppp klu ltak chili flakes byk2 heeheheh

 
Designed by: Ayesha Ramlee