Thursday 13 December 2012

Stress???

Aaaargghh!!! Saya stress! (Lakonan). Hahahah. Sebenarnya rasanya semua orang di dunia pun ada stress masing-masing. Sama ada kecil atau besar, stress pasti dialami setiap orang. Cuma diri kita sendiri je nak kena tau macam mana nak handle stress dengan effective dan efisyen.
Seminggu ini memang aku stress gila  ape tidaknya stress selepas mendengar cerita  seben katanya semua perjawatan kena pertukaran kerja ....hadoiiiii mhu x stress nk handle ank , rumah sorang2 mmg fully independent la...da la aku pun bekerja syif jawabnya rumah nenek la farisya duduk...bkn apa x nk menyusahkan mak aku jer sbbnya ialah dlu kecik dia da penat jga aku lps tu nk kna jga cucu udah la dgn meniaga kesian org tua itu walaupun kta bg uit utk mengasuh tp sbnrnya wktu rehat mrk tiada...:( memang la x nafikan ada kwn2 or jiran dekat kta untung ada mak dekat bole jga tp bg pendapat aku mak aku pun kurang sihat dan meniaga so x nk menyusahkannya utk menjga cucu memang la mrk jenis x berkira tp kdg2 terpkir waktu rehat mrk...

Tapi semalam tengahari byk kali juga la seben tpn ...aku x angkt bila aku tpn blik alhamdullillah my seben say "good new's i transfer at subang jaya polis trafic "alhamdullillah syukur sgt kmi tidak berjauhan klu x pening...byk la kna nk pkir bkn x bole wat sndri tp dari segi pengasuh.

Satu masalah da selesai .....masalah yg lne x thu plak apa yg akan datang ..huhuuh ...stress nie klu x bijak tangani memang bole jd mental .....so supplemen jiwa perlu diselitkan kepada yang MAHA ESA.

ITU SAHAJA YANG AKU HENDAK CORETKAN...HARAP KITA SEMUA BIJAK MENANGANI STRESS DALAM APA JUA BENTUK TIDAK KIRA DIMANA JUA BERADA DAN SENANTIASA BERDOA UNTUK MEMINTA JALAN YG TERBAIK UTK DIRI KITA DAN KELUARGA.^_^




2 comments:

Anonymous said...

tengook pada gambar dia atas, amboiii stress bebenau tu.. :)

Unknown said...

hahahahahha lebih kurg la kak huhuhuhuuhu

 
Designed by: Ayesha Ramlee