Tuesday 25 December 2012

4 hari berlalu....

Hai korang wat ape cuti nie msti ada yg bru bangun tido?santai dirumah?keluar jln2 ?ialah hari ini kan public holiday hari natal...tp aku x cuti almaklum la kerja syif phm2 jer la....pejam celik sudah 4 hari mak aku di spital..alhamdullillah semputnya makin berkurangan tp kna on naso prog ( oksigen )..tekanan darah turun cuma kencing manis jer naik turun ...xoxoxoxo

fleshback

221212 : Bangun pagi jam 8.00 buka tpn missed call 12x dan received mesej 4x from adik mak masuk spital tgkt 5 ward 23 katil 29 , waktu tu mamai trus terbeliak terkejut...siap2 tanpa sarapan pergi ke hkl..bila tgk mak ...mak aku plak nangis tgk aku ( pttnya aku yg nangis )..huhuhu sedih beb...x thu nk ckp tp aku thu ada yg nk diceritakannya.....doktor bg thu mak aku kna jangkitan kuman di paru2 so susah nk bernafas kna fully on oksigen klu x dia mengah.

231212 : Kakak aku jaga mak dri pg sampai petang tggu aku datang untuk mandikan mak seperti semalam itu lah rutin kerjaku bila aku sampai kakakku cerita kisah mak apa yg berlaku sepanjang penjagaannya yg kelakarnya kakak aku ckp mak nk lari balik rumah x mau duduk spital doktor ttp pintu...hahahahahah tergelak2 aku dgr cerita kakak aku..ialah memahami sbb mak aku x pernah masuk ward first time mmg stress bak kata mak "aku duduk sini bkn bertambah sihat sakit lagi adalah dengan keadaan ward yg ramai pesakit sana sini bising " huhu aku jawab biasa mak klu mcm tu x dinamakan spital

241212 : Doktor kta msh tahan lg sbbnya kencing manis x stabil turun naik mana x nya makanan spital mak aku makan manakala anak plak bwa makanan pun makan huhuhuuh memandangkan lma lg duduk aku pun wat pertukaran ward yg lbh selesa supaya adik aku jga malam bole tido, tp alhamdullillah sepanjang mak aku masuk spital kmi adik beradik bergilir2 jga mak..wlaupun sekejap tp aku puas hati...

Hari ini

251212 :  Just 1100am tpn mak...doktor checked tekanan darah + kencing mnis sudah trun cuma pening ...
dan macam biasa petang bru aku tiba jumpa mak...harap2 mak cepat sembuh dan sihat seperti sediakala.

P/S: KASIH SEORANG IBU TIADA TANDINGNYA SUSAH SENANG IBU TETAP IBU,MENGASIHI ANAK SEPANJANG MASA

   


first time masuk ward...


kakakku yg sanggup datang dri skudai johor utk jga mak walaupun sehari i proud my sis bole naik bas bwa 2 org ank semata - mata nk tgk mak yg sakit di spital good sis :)love u 4 ever




2 comments:

Anonymous said...

first : akak follow awk lagi smlm, sbb tukar email blog.. gatalkan, terimalah.. :)

2 : sedih pulak baca masak mak, dengan keadaan kerja a.boy tak tahu dapat ke tidak lawat mak kat spital.. atau mybe jumpa dekat rumah je.. kirim salam mak yew

THE AUTHOR said...

Saya doakan agar ibu awak cepat sembuh

 
Designed by: Ayesha Ramlee