Monday 1 October 2012

WALK FOR HEALTH

Sabtu 29.9.2012 aku tukar duty petang untuk program  "walk for health" anjuran Lembaga Getah Malaysia  acara  bermula pada jam 830am di presint 3 putrajaya .

* before walk breakfast tyme *
tambah kalori dulu 

muka semangat untuk berjalan 

cakap pasal  "walk for health"  terjamahannya adalah berjalan untuk kesihatan err macam itu la kot ..heehehe ramai yang tidak sedar sebenarnya berjalan adalah satu senaman yang bagus untuk kesihatan.
Selain itu dapat membantu mengurangkan stress dan jika diamalkan dengan pernafasan mulut yang efektif dan betul pada setiap langkah.emm bagus kan dilakukan pada waktu pagi  ini tidak asyik merungut sakit kaki dan penat aku la tu hahahah jarang juga aku nak attend tapi memandangkan dapat sijil dan ramai kawan tempat kerja join aku pun sertai.btw bacaan seterusnya adalah gambar yang aku snap.

ahaks tyme nie muka seri lagi 

macam - macam ragam ada

happening seh....

ucapan dari penganjur memang ramai orang hampir 6000 ribu lebih....huuhhuhu

saya pun nak ikut juga

misi - misi hospital putrajaya

ramainya orang membanjiri presint 3 
exercise time

masa untuk berlepas

peace.~(*_*)~

dibulatan JPM matahari sudah mula naik HOT..HOT..HOT..TIRED...kaki sudah mula sakit, tapi gambar ada senyum ini copy dari fb member

yeahh berjaya sampai

masa merayau di gerai - gerai 

yang ini aku tertarik dia  masak lupa ingatan sekejap apa nama chef heheheh
auhh masak siakap stim 

Lepas itu aku dan kawan2 berkumpul dihadapan stage untuk mengetahui cabutan bertuah memandangkan hendak kerja petang tidak tunggu lama pun dalam pukul 1030am cabut balik.nombor aku berikan pada kawan, menurut kawan semua tidak bertuah huhuhuhu...nasib2 la kan....

p/s : tidak kira ape program sekali pun senaman sambil berjalan kaki juga boleh dilakukan waktu kita bekerja dan keluar shopping senaman juga kan...ape pun ikut slogan hidup sihat cergas dan amalan pemakanan yang sihat dan seimbang.
^_~

1 comment:

THE AUTHOR said...

Selamat berjalan dan bergambar..heheheh

 
Designed by: Ayesha Ramlee