Monday 17 September 2012

Resepi Coctail Berkuah

Memandangkan hari ini cuti am sempena satu malaysia...aku duduk dirumah sahaja dan melakukan aktiviti suri rumah seperti suri rumah yang lain...dekat luar cuaca panas gila dengan penatnya mengemas rumah hari ini..selesai sahaja masak dan memberi farisya makan serta tidur aku terus sahaja masuk dalam bilik dan membuka laptop untuk mengupdate hermis yang akan hantar sebelum 30 september ini memang rumit dan payah la.

Bosan punya pasal dahaga pulak tekak , aku bangun dan bukak fridge nampak nata de coco , dutch lady ( susu kotak )Ketika itu sedang berpikir apakah akan aku buat ?.....

Dalam masa 40 minit sahaja aku telah siap mencipta satu dessert untuk menghilangkan tekak yang dahaga..yang penting sedap dan lega tekak deh


resepi : tepung kastard , air , gula , susu cair , dutch lady ( susu kotak ) dan nata de coco kalau ada fruit coctail boleh la tambah
sukatan ikut suka hampa la..
lepas itu campur pulak dengan ais batu hadohai memang sodap la.Selamat mencuba sebab dia senang sangat :)

2 comments:

Anonymous said...

gambar mcm nyak2 tapi bila 'dutch lady', ie doq lew teman... kombang tokak

Unknown said...

sedap la kak klu akak x minum susu dutch lady cuba try letak jus mangga sedopppp

 
Designed by: Ayesha Ramlee