Thursday 13 September 2012

PAHANG

JANDA BAIK  > BUKIT TINGGI > GENTING HINGLANDS

JANDA BAIK 
Kisah percutian yang seterusnya pula di janda baik sebenarnya just jalan - jalan jer hendak tahu ape yang menarik di janda baik. apa yang ada kat sini?just a typical kampung yang macam kampung lain tapi yang uniknya dikelilingi oleh kawasan gunung yang cantik dan masih suci dari penceroboh.
lokasi dekat kaki bukit agak tersembunyi so kena betul2 servey dulu kawasan ini.Sangat tenang just singgah snap2 pic sahaja dan kalau kena cuaca hujan atau ada embun sejuk mesti lagi best....janda baik adalah seronok jika berkelah atau riadah bersama keluarga. itu jer boleh saya ungkap kan sebabnya tidak berjalan kemana pun ok lets next entry...

COLMAR TROPICALE BUKIT TINGGI 
Alhamdulillah, hari ni sempat mengupdate  blog.so, sementara menunggu kepulangan seben, aku habiskan dulu catatan perjalanan budget aku sekeluarga ke Colmar Tropicale. selain bangunan2 berkonsepkan perancis yang menjadi tarikan utama, ada lagi beberapa tarikan lain di colmar tropicale ni yang boleh dikunjungi jika berkunjung ke sini. antaranya ialah :

JAPANESE VILLAGE
Japanese Village atau Japanese Garden ni tertelak agak jauh dari bangunan perancis di colmar. jalan kaki memang boleh, tapi kena jalan kaki setengah hari la baru sampai. boleh berkenderaan sendiri dengan melalui bukit bukau yang tinggi dan cerun curam. mau tak tinggi, taman jepun ni terletak 3500 meter di atas paras laut. 

bagi yg berkenderaan sendiri, parkingnya agak jauh ke bawah dan terpaksa berjalan kaki menaiki bukit. kalau gunakan kenderaan colmar iaitu lori yang diletak tempat duduk tu, percuma. 

kat taman ni, ada kedai cenderamata jepun, lanskap taman jepun, kolam ikan kap jepun, spa jepun, boleh menyewa kimono jepun, rumah jepun, mencuba upacara minum teh jepun yang berbayar. pendek kata semuanya jepun. nak lebih afdal, pakailah baju jepun masa ke sana cuma rm20 sahaja manis berpakaian kimono.

ragam isya kepenatan naik...masih jauh lagi rupanya hhuhuuhuh penat la tok wan
japanese teh house
berpimpin tangan gitu 
sampai di kolam ikan jepun 
pemandangan dari atas
kimono 
+_* ada gya jepun x ?
wahh shantek sungguh rumah dibelakang itu
my love
bersama isya memamg suka buat noty gitu
bersama dengan mertuaku
see nice

memang happening tidak rugi la pergi ke sini ..ok untuk cerita di genting higlands  kita sambung next entry jgn termuntah tengok gambar - gambar saya lagi banyak .....alkisah nya tunggu............+_* sebelum itu jom layan 
gambar colmar tropicale


mercu tanda colmar tropicale


berlatarbelakangkan hotel penginapan


tabik spring....


kenangan

thepoplook's - chiffon maxi dress fuschia -


car park

tok : kenapa isya buat muka gitu?
isya : urmm

kenyit skit....jom dance


menuju jalan keluar terjah menerjah sudah habis


bak dua merpati sejoli...







No comments:

 
Designed by: Ayesha Ramlee