Wednesday 15 August 2012

MUSIM TUDUNG FAREEDA

Salam Bismillah,

Ramai org dh tau ttg kewujudan tdg berjenama fareeda ni...pada yg suke dgn design fareeda bolehla bli byk2 yer..tdg fareeda ni colourful butttt sgt cantik!tapi tula selagi xjemu, korang bli la setiap mggu k..hihi korang atau aku yg dok bli??? T___T

xpela kdg mood nk bli dtg, makanye kite grab jelah. so, nnti2 dh bosan, kite try tdg lain pulak yer...maklumlah lps 1, 1 design tdg kuar..so xboleh nk setia pd yg 1...;)

Weekend lps 2-2 ari aku g bli tdg fareeda. memula tu terjah the bangi..ater, ada less smpi 30% kan...so kat c2 aku grab koleksi sofiyya jer.

 

papan tanda kedai, bahagian tingkat atas adalah tempat jahit

Kedai ini terletak bersebelahan CIMB di kawasan seksyen 8 Bandar Baru Bangi. Betul-betul di tepi jalan utama menuju ke bangunan PKNS. Memang tudung di sini macam pisang goreng panas. Tak sempat dipamer, dah ada orang yang sambar.kiranya pg2 kna beratur utk bli sempena rya nie msuk pun limit hnya 20 org shj..esok suda mula promotion n sale hri rya dan tidak lupa juga uit rya serta pattern bru tone mawar.


TIP PENJAGAAN & CARA CUCI TUDUNG FAREEDA.....


Tudung fareeda ni dah ler mahal leceh pulak nak menjaganya...huhu...tapi takpe, bila pakai memang puas hati, sangat sedap okeh..even orang kata tak sesuai ngan bentuk muka atau nampak tua..biar la kan..janji puas hati kan...tapi aku ni sejak dua menjak ni rjin plak pakai tudung fareeda..nak pergi keluar je kot yang selalu aku pakai pun....

Cara cuci tudung fareeda ni bukan aku yang buat eh..aku just kasi link jer...sebab aku rasa cara dia ni adalah yang terbaik...cara nak kekalkan bentuk, warna dan kilauan brooch tudung fareeda..sebelum ni aku main hentam basuh jer....nasib brooch dia tak berkarat..tapi aku tak guna pencuci noor arfa batik tu..sebab tak tau nak beli kat mana..aku just guna pelembut downy dengan dynamo sket,,,

So, pada peminat tudung fareeda, meh follow step pic dibwah

saja nk share ini
masa mula2 pkai tudung ini takut nak cuci
sbb kna dry cleaning je kan
penat gk tiap kali nak cuci anto dobi

2 comments:

Sharipah Tajudin said...

huhuuhuhuhuuhhu

Unknown said...

nice tips
http://ohkenangan.blogspot.com/

 
Designed by: Ayesha Ramlee