Tuesday 7 August 2012

Persiapan Raya 2012


 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Alhamdulillah...Selesai sudah pencarian baju raya kami sekeluarga. 
1 weeks in a row menjalankan misi hunting for baju raya. 

1st Ramadan cari baju di sogo tp x bli apepun . Letih jugak mengukur dan tawaf jalan TAR and Masjid Jamek. Susah betul nak mencari baju ikut citarasa sendiri , Kenapa susah?? Baju kurung budak , dewasa serta bju melayu kan banyak je. Macam-macam warna ada..
Hmm..susah sebab aku adlah seorang cerewet dlm memilih. Aku cari jubah. Mostly, nk cri reka bentuk jozian mandagie koleksi terkini tp di "first lady" sedih jer saiz plak tiada.Lepas tu apa yg nk itu yg x de. Macam nak patah pinggang jugaklah pusing each and every kedai lepas tu blik mcm tu sahaja.

2nd Ramadan , cari baju hubby pulak nun di metro kajang. Alhamdulillah jumpa yang matching dengan aku  and brand yang hubby suka. Sebab kain die best dan sedap pkai ktanya :)

Baju isya? kmi lari g warta bangi alhamdullillah jumpa dan saiz lbh skit la hubby kt x pe nnt dia 2 thun msh bole guna paki . Hmmm...mase raye nanti, mungkin bju kmi x sma.Another thing, baju aku and hubby tak sama tema dengan isya..Sebab masa cari baju untuk isya kan susah sangat nak jumpa saiz untuk dia. Bila jumpa, warna pulak limited. So grab je sebab dah letih mencari and fikir kalau nak hantar tempahan da x ambik da.:( 

Tapi aku buat muka selamba nak cari baju lain untuk isya jugak yg sma tema ngn kmi, nnt tgkp pic x lawa plak  . Tapi takde yang matching. So, my hubby pun kata kita nie raya hnya pkai bju rya pertama jer slps tu syg g kjer ptg kn ...aku pun gelak jer smbl tersenyum dan berpkir btol jugak la...tp x puas ati gak aku pun balas smbil berkata kat my hubby rya kn sebulan bila2 boleh pakai kn...bkn skli jer...aslkan kta beraya bersma walaupun sya da termaktub untuk berkeje.

Puas berljn smpai mlm tp mmg pnat dan berbaloi la apa yg di plan semua menjdi so now da pertengahan ramadan lgi 2 week nk rya x pyh pkir da .
So, settle misi baju raya. Sepasang je masing-masing. 
untuk thun nie 2012 yawww 

No comments:

 
Designed by: Ayesha Ramlee