Thursday 9 May 2013

SEGAR DAN CANTIK !!!!

HEY,kali ini aku nk share psal kecantikan siapa yg tidak mahu kulit yg licin dan berseri ia adalah salah satu aset betul bukan????pergi ke salun kecantikan habis sampai ribuan ringgit tp bg aku itu semua membazir shj kerana boleh mendapatkan rawatan di rumah sendiri .Dengan melakukan skrub wajah dengan menggunakan bahan - bahan asas dari almari dapur ku...hihihihih

1.WAJAH SIHAT DENGAN OAT,MADU & SUSU MASAM :

1 sudu oat ,2 sudu madu ,1 sudu susu masam dan 1 sudu badam yang sudah dikisar dihancur.

cara :
campurkan madu dan oat .gaul sehingga sebati ,kemudian masukkan susu masam dna badam gaulkan sehingga sebati pastikan wajah sudah bersih terlebih dahulu selepas itu sapukan adunan pada wajah 5 hingga 10 minit dan terakhir bilas bersih wajah dengan air suam.

2. KOKO & BETIK UNTUK KULIT BERMINYAK :

1 sudu kecil serbuk koko , 3 sudu krim masakan , 1/2 cawan betik masak , 1 sudu madu dan 3 sudu oat.

cara:
campurkan serbuk koko dan krim ke dlm mangkuk masukkan betik gaul semuanya sambil lenyek betik agar semuanya sebati kemudian campurkan madu dan oat sapukan pada wajah dan biarkkan 10 minit dibilas bersih dengan air suam elok dilakukan 2 hari sekali,


3.STRAWBERI UNTUK KULIT NORMAL :

4 biji strawberi ,1/2 timun , 1 sudu madu dan 1 sudu masam

cara:

campur kesemua bahan dan kisar sehingga halus , bersihkan wajah dahulu sampurkan masker strawberi keseluruh wajah kering dan biarkan sebelum dibilas bersih....

ok kawan2 selamat mencuba ia senangkan yg aku selalu guna no 3 kadang2 no 2  pun aku ikut jugak now sebab aku da guna sf beauty kulit aku kurang berminyak lg tp still kering....utk skrub aku guna no 3...:)

                                                            TIP CANTIK COPY DARI HIJABISTA


No comments:

 
Designed by: Ayesha Ramlee