Wednesday 4 July 2012

"OLD MEMORIES BECOME A STUDENT"

MEI 2005 'KUIS'Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor,selangkahnya kakiku menapak dan msuk stlh diperkenalkan pak cik ku dan beliau jugalah yg tlh mengisi borang kemasukanku dikolej.Waktu tu aku tidak thu apa tujuan ku dan harapan tuk berada di kolej yg aku thu hnya lah bljar kejururawatan dan menjadi jururawat bila aku keluar nnt.Selepas itu aku menghantar barang2 dibilikku jauh jugak la dari auditorium dalam perjalanan aku membuka cermin kereta dan begitu terperanjat semuanya bertudung labuh dan menutup aurat sedangkan aku biasa2 saja,bagaimanapun suasana bgitu indah sekali.


kolejku tercinta

first pic snap kabur

Dalam hati terbisiknya kata2 ini lah dunia baru ku tuk aku menempuh sgla dugaan dan cabaran dlm hidup menjdi sorg pelajar slma 3 thn.Setelah ibuku melepaskanku beliau mebri kta2 semangat kpdku "bljar smpi menjdi seorg yg bergna dan misi " smbil itu aku berpelukan dengan ibuku terasa dibahu kananku basah itulah airmata seorg ibu, aku sedih skli menangis teresak2 rasa tidak mhu melepaskn tangan ibuku sbbnya aku keseorangan tanpa aku mengenali sesiapa pun di kolej hingga la aku dipertemukan kwnku sebilik  bernama asyikin  yg aku memanggilnya kak ikin krn usia lbh tua driku dan seorang lagi namanysa nadia yg digelar adi.

Namun sepanjang pembelajaranku penuh onak dan liku serta dugaan.Aku dpt menempuhinya sehingga lah aku ke final exam, sokongan keluarga , rakan - rakan dan semuanya tidak dapat aku lupakan,tanpa mereka aku tidak dapat mengecapi sglanya segala kenangan aku jdkan ia memori dalam sanubari hidupku .

Kini aku mampu tersenyum dan bangga dengan apa yg aku perolehi berkat doa keluargaku ,rakan rakan dan semuanya yg membuat aku berjaya.Aku mampu miliki apa yg aku mhu dengan duit belanjaku sndri dan tidak lupa membri kpd ibu,atok,nenek,sedekah serta zakat yg dikeluarkan kini aku bhgia bersama keluarga tercinta.Sekian sahaja..

BFF

3RD SEMESTER ( RED TAG COLOUR )

                 HASILNYA KINI NURSES U29 ( I LOVE MY JOB )


SN DEWAN BEDAH


No comments:

 
Designed by: Ayesha Ramlee